weer 2 leuke dagen, 14 en 15 - Reisverslag uit Sortland, Noorwegen van Elsien Fennema - WaarBenJij.nu weer 2 leuke dagen, 14 en 15 - Reisverslag uit Sortland, Noorwegen van Elsien Fennema - WaarBenJij.nu

weer 2 leuke dagen, 14 en 15

Door: elsienfennema

Blijf op de hoogte en volg Elsien

07 Augustus 2011 | Noorwegen, Sortland

Zo, nog maar even tikken, want we hebben nu nog internet. Het gaat soms erg moeilijk, maar vinden het toch leuk om iets van ons te laten horen.

Dag 14 was op zich een dag om ons te verplaatsen van Tromso naar Sortland. Een rit van 400 km. Op zich een leuke route, met het bekend gezicht; veel water, bergen met sneeuw en de weg waarop we rijden.
Maar mooie uitzichten. Teveel om vast te leggen op de gevoelige plaat, want dan kom je nooit weer over.
Wel hadden we een walvissafari gereserveerd voor vandaag. Daar werden we om kwart voor negen verwacht. En aangezien het twee uur rijden is daar naar toe, waren we vanmorgen al om half zes van bed af. En,...... het was nog licht, .....

Maar goed, in de auto en op naar Andenes. Het waaide behoorlijk, dus het was maar afwachten of de tocht door zal gaan. Eerst maar eens de rondleiding van de gids, door het informatiecentrum. Om half elf kregen we bericht dat de schipper niet wilde varen, vanwege de harde wind en de stevige golven. Dat was een domper, maar we hadden het al een beetje verwacht.

Ja, en wat ga je dan doen?
Toch maar een vogelsafari in het plaatsje Bleik. Puffinsafari, noemen ze dat hier. Papegaaiduikers ook wel genoemd. Dat bootje voer ondanks de wind wel uit, maar bleef vrij dicht bij de kust.
Maar goed, evenzo ook hoge golven hoor. Het boottochtje was al een attractie op zich, hah.
Daar hoorden we van de schipper dat er in Breivik, een kwartiertje rijden een walvis was aangespoeld.
Dus toch maar even kijken naar een walvis. En ruiken ook, sjonge jonge wat een m.......

Onderweg mooi witte stranden en ook het plaatsje met de kortste naam tegengekomen. nl. A.
Tot zover maar weer, en misschien tot morgen.

• 07 Augustus 2011 - 21:33

Paula:

Jullie vermaken je wel zo te zien en lezen!
    Veel plezier nog!!

Groetjes van ons.
    PS Bedankt voor jullie krabbel in het gasten boek.
    PS heb de site weer veranderd.

• 08 Augustus 2011 - 10:43

Fokko En Linda:

wauw!! Das een hele belevenis zo met die walvis!! Leuke foto's en reisverslagen. We reizen gezellig met jullie mee! ha ha.
    Veel plezier!!
    Liefs vanuit Onstwedde

• 08 Augustus 2011 - 19:36

Elsien Fennema:

dank je voor de reactie mensen, dat vinden wij erg leuk