alweer een daggie - Reisverslag uit Laukvik, Noorwegen van Elsien Fennema - WaarBenJij.nu alweer een daggie - Reisverslag uit Laukvik, Noorwegen van Elsien Fennema - WaarBenJij.nu

alweer een daggie

Door: elsienfennema

Blijf op de hoogte en volg Elsien

08 Augustus 2011 | Noorwegen, Laukvik

Na onze belevenissen vanmorgen eerst maar even een uurtje uitgeslapen. We hoefden volgens de beschrijving maar 85 kilometer.
Aangekomen op de Lofoten, was alles zo mooi en indrukwekkend. We wilden naar het puntje van het eiland rijden het plaatsje A (overigens plaats met de kortste plaatsnaam ter wereld. Maar na ongeveer driekwart van het eiland gezien te hebben, kwamen we uit in Nusfjord. Dat is een vissersplaatsje. Er waren daar gerestaureerde houten huizen, een restaurant, een ouderwets kruideniertje, (met ook nieuwerwetse souvenirs), een stokvisfabriek. Wel erg leuk dorpje.
Toen was het inmiddels half 5 en moesten we volgens onze planning nog door naar A. Maar omdat het allemaal niet zo snel gaat hier, gemiddeld 60 km per uur. Moesten we nog ongeveer 2 uur verder, maar ook nog zo'n vier uur terug om op de camping te komen. Geen doen dus. Nou ja, houden we gepland voor een volgende vakantie.
Toen aan de terugreis begonnen, nog een paar keer een fotostop gedaan onderweg en het plaatsje Henningsvear nog bezocht. Een heel smal weggetje om er te komen en twee keer voor een brug voor de stoplicht moeten staan wachten. De brug was te smal voor twee auto's namelijk. Ook dit was een erg mooi visserdorpje. Met aan drie kanten omgeven door de zee.
Op de camping hebben we een villa van een hut. We kunnen er wel in dansen.
Het is erg ruim en eigenlijk wel jammer dat we juist hier maar 1 nachtje hoeven slapen, terwijl we gisteren en eergisteren een heel klein hutje hadden en daar hebben we 2 nachten geslapen.

• 09 Augustus 2011 - 08:46

Anneke:

Hoi Leo en Elsien,

Het ziet er allemaal wel erg mooi uit.
    Wat een genieten is dat!!!
    Veel plezier en groetjes vanaf de Heidewal.
    Ps Alles oke op nr.19...

Groetjes van ons

• 09 Augustus 2011 - 15:39

Ma:

Hallo Elsien en Leo

Nou zo te lezen is er heel wat te beleven voor jullie.Leuk hoor.Er zit wel wat verschil in de logeer mogelijkheden maar daar zullen jullie ook niet mee zitten denk.Hier gaat alles zijn gangetje.Ben op pad geweest voor andere papierversnipperaar .
    Die ik had heb ik zo intensief gebruikt dat hij dacht"doe het zelf maar verder. Doorgebrand Pech gehad!Geen best weer hier ,Veel regen en kou.Groetjes en nog een fijne tijd.Ma

leuk hoor.

• 09 Augustus 2011 - 18:34

Elsien Fennema:

Ma en Anneke, bedankt voor jullie reactie. Leuk hoor!
    We genieten idd.
    Het weer is hier koud maar droog. Maar wanneer de zon schijnt dan is het lekker. Veel afwisseling zon en wolken

• 09 Augustus 2011 - 19:08

Anneke:

Hoi ons,

Jullie kaartje aan ons is vandaag 9 aug. aangekomen. 7 dagen heeft hij erover gedaan.Best snel vanaf de verste postbus!!!

Gr.Theo en Anneke

• 09 Augustus 2011 - 19:10

Elsien Fennema:

Leuk he, was hij nog helemaal in takt ook?