dag 20, vrijdag - Reisverslag uit Loen, Noorwegen van Elsien Fennema - WaarBenJij.nu dag 20, vrijdag - Reisverslag uit Loen, Noorwegen van Elsien Fennema - WaarBenJij.nu

dag 20, vrijdag

Door: elsienfennema

Blijf op de hoogte en volg Elsien

12 Augustus 2011 | Noorwegen, Loen

Zo he, wat was het afgelopen nacht KOUD, heb tot vier uur liggen klappertanden. Ik dacht dat ik ziek werd. Gelukkig lagen er nog extra dekbedden in het huisje. Worden we wakker, heeft het gewoon gevroren. Het was niet normaal voor deze tijd van het jaar (pfff,.... nee dat zal toch ook echt niet??)

Maar goed het zonnetje scheen wel al vrij snel en dan is het weer snel lekker warm hier.

Maar weer op pad dus, Eerst even naar magalaupet. Een rivier die zich door een kloof perst. Door de enorme kracht van het water heeft hierin ronde kanalen uitgehold, vandaar de naam Magalaupet die zoiets als maagdarmkanaal betekent.
Ontzettend leuk om te zien. Wat de kracht van water kan doen. Je moet het echt zelf zien, want de foto's laten het water niet stromen he.
Goed begin van de dag!
Toen de E6 nog maar een keer weer op en door het nasjonalpark dovrefjell gereden. Hopend op rendieren, elanden en wilde muskusossen. Maar nee hoor, geen van drie gezien.
Wel een schitterend mooie omgeving.

Vanaf de E6 mochten we naar weg 15. Daar loopt een riviertje langs, met veel stroomversnellingen en kleine watervallen. Voornamelijk vanuit de auto bekeken. Mooi.

Toen advies opgevolg om een mooie bergroute te rijden. Met sneeuw op de toppen van de bergen.
En inderdaad. Het was een mooie, maar ook smalle en lange weg. Maar ontzettend mooie gezichten met al dat sneeuw nog op de bergen. Het schijnt dat je daar tot half juli nog kunt skiën. Dat kon je nu echt niet meer, maar er was best veel sneeuw te zien. En natuurlijk moest ik er nog even in, haha.

De camping ligt tussen de bergen en we zitten nog lekker buiten. Het was vandaag zo'n 20 graden en dat voelde erg aangenaam moet ik zeggen.

• 13 Augustus 2011 - 09:20

Ma:

Hoi Wat een adembenemende reis maken jullie Geweldig.Ik leef met jullie mee en wat een schitterende foto's!!!!Ik denk dat jullie er voorlopig niet over uitgepraat raken.
    wat een belevenis 'vorst in Augustus'
    Wij hebben heel veel regen maar dat komt wel meer voor in deze maand.
    Goeie reis verder en groetjes
    Ma