even pauze dag - Reisverslag uit Gaupne, Noorwegen van Elsien Fennema - WaarBenJij.nu even pauze dag - Reisverslag uit Gaupne, Noorwegen van Elsien Fennema - WaarBenJij.nu

even pauze dag

Door: elsienfennema

Blijf op de hoogte en volg Elsien

14 Augustus 2011 | Noorwegen, Gaupne

Vanmorgen eerst maar eens rustig aan gedaan. Geen gestress, van inpakken en opruimen en zorgen dat je op het volgend adres komt. Ook wel eens lekker. Eerst dus even lekkere broodjes gehaald en die heerlijk op de veranda van ons huisje op zitten eten. Hoewel de zon er nog niet was. Die hebben we eigenlijk ook de hele dag niet gezien. Echt koud is het niet, maar met zon, is het toch leuker. We klagen niet hoor, helemaal niet over het weer, want dat valt echt 100% mee.
Toen toch maar even actie gaan ondernemen. De overburen zeiden dat het nigradbreen erg mooi was. En het stond ook in ons boekje beschreven. Dusss...... ook niet zover rijden en dat was ideaal.
Daar aangekomen zagen we de gletsjer al liggen. Op afstand al schitterend.
Een wandeltocht van drie kwartier bracht ons naar de gletsjer. Niet zomaar een wandeltocht. Over stenen en via trappetjes, glijdend, klimmend, springend gingen we de tocht aan. Toch wel ontzettend leuk en soms ook best eng. Maar we zijn bij de gletsjer geweest. En het ijs ook nog aangeraakt. Mocht eigenlijk wel niet, maar iedereen deed het, dus wij ook.
Tegen vijven weer terug op de camping en daar weer lekker met onze laptoppie op de veranda neergeploft.

• 15 Augustus 2011 - 11:47

Ma:

Hallo jongens wat een prachtige foto's in de sneeuw! Wij hebben hier nog steeds geregeld regen hoor.Groetjes van mij en Pino