dag 5 - Reisverslag uit Koppang, Noorwegen van Elsien Fennema - WaarBenJij.nu dag 5 - Reisverslag uit Koppang, Noorwegen van Elsien Fennema - WaarBenJij.nu

dag 5

Blijf op de hoogte en volg Elsien

08 Augustus 2012 | Noorwegen, Koppang

Zo weer een dag :-)

Vandaag veel in de auto gezeten. Maar wel genoten van de omgeving onderweg.
We hebben de alternatieve route gepakt. Dit betekend twee mooie tolbergwegen. Bij de eerste kwamen we 5 kronen aan kleingeld tekort. Maar gelukkig zijn er ook nog vriendelijke duitsers en die wilden ons wel 5 kronen geven. Wij vervolgens maar wat rolletjes snoep teruggegeven, hihihih je weet anders maar nooit.................
De weg heet de Peer Gynt weg. Die voerde ons over mooie bergen. Halverwege even lekker zitten picknicken. Heerlijk in de zon, maar wel maar 9 graden en een frisse wind.
Toen weer een tolweg, ojee nog steeds geen kleingeld natuurlijk en geen duitsers of andere lui achter ons. Maar,... hier konden we met de visa card betalen.
En konden we onze weg vervolgen. Dit was echt ontzettend leuk! Veel sneeuw op de bergtoppen te zien.
Op het hoogste punt van de weg bij Valdresflya, (1398 meter) daar staat een jeugdherberg. Volgens ons boekje kon je daar heerlijke Noorse wafels eten. Dus dat maar even geprobeerd. In een woord ze smaakten Heerlijk!!!
Tegenover de jeugdherberg lag nog een restant sneeuw. Dus,,.... we konden het niet laten,.... even de sneeuw in.

Onze weg weer vervolgd, we moesten nog naar een waterval achtig iets. Genaamd Ridderspranget. Een nauwe kloof waar het water van de Sjoa zich met geweld door heen perst.
Een leuke afsluiting van de dag :-)

• 08 Augustus 2012 - 21:59

Ploonvanschie:

Hoi jongens.Wat hebben jullie veel te bekijken als ik zo het verslag lees.Leuk
    Gelukkig dat jullie rolletjes snoep hadden Haha.
    Het weer hier was vandaag niet best.Het heeft behoorlijk geplensd.Als ik de berichten mag geloven wordt het morgen beter.We zullen het maar rustig afwachten.
    Nog heel veel plezier en tot het volgende verslag.

Groetjes Ma

• 10 Augustus 2012 - 18:31

Pieta:

Hallo Leo en Esien!
    Jullie reisverslag weer gelezen! Gisteren had de computer geen zin, dus uitgesteld naar vandaag.
    Hebben jullie ook je snowboots meegenomen? Kun je wel gebruiken lijkt mij!
    Mooie reis dus, en toch aardig van die duitsers!
    Groetjes Pa en Pieta

• 10 Augustus 2012 - 21:17

Elsien Fennema:

haha, die duitser he, zorgen weer voor een mooi verhaal!
    En nee, we hebben geen snowboots mee. Maar wel ontzettend veel sneeuw gezien gisteren en vandaag.

• 10 Augustus 2012 - 21:17

Elsien Fennema:

haha, die duitser he, zorgen weer voor een mooi verhaal!