dag 10 en 11 - Reisverslag uit Flåm, Noorwegen van Elsien Fennema - WaarBenJij.nu dag 10 en 11 - Reisverslag uit Flåm, Noorwegen van Elsien Fennema - WaarBenJij.nu

dag 10 en 11

Blijf op de hoogte en volg Elsien

14 Augustus 2012 | Noorwegen, Flåm

Gisteren eerst maar eens lekker ontbeten en heerlijk gedoucht en dergelijke. Nog even met een kop koffie van de zon genoten. Wat een weertje!
Toen maar even in de auto gesprongen om weer te genieten van de bergen enz. Onze reis ging naar Vik en Vangsby. Een mooie bergweg was het weer. Even lekker zitten picknicken onderweg. Een schaap kwam nog even bij ons schooien. (ik vind dat wel leuk) En natuurlijk hadden we ook nog wel even een korstje over in ruil voor een foto. hih
Toen onze weg weer vervolgd en kwamen we uit in Vansby. Daar stond een heel groot beeld, die over het dorpje letterlijk en figuurlijk uitkeek. Het was een of andere keizer.
Op de terugweg langs de fjord zagen we wat zwemmen, hoopte op een zeehond, maar het was een walvis(zoals de nederlanders dat hier zeggen), hihi een bruinvis of een tuimelaar, zeg maar. Ook erg leuk hoor. We hopen dat we hem goed op de foto hebben kunnen vangen.
De weg weer terug vervolgd en zijn nog in het kleinste dorpje geweest (waar we zondag langs zijn gevaren) 14 inwoners. En geen plaatsnaambord. Maar het heet Bakka.
Toen nog even door naar Undredal (ook zondag langsgevaren) daar staat het kleinste stafkerkje. Voor 40 personen, maar helaas in de steigers voor onderhoud en niet open voor publiek.

Vandaag naar de volgende camping.
Nog maar net onderweg en het eerste uitkijkpunt dient zich al aan. Een kloof. De weg terug was met een afdaling van 18 %. Wel leuk!
Tien km verder een waterval. Erg leuk (zie foto)
Toen op naar Voss, daar even geshopt. Nou ja, langs winkeltjes gelopen. en een dikke hamburger gehad. Leuk stadje en het weer is ook weer geweldig. zo'n 22 graden.
Verder niet zoveel, weer genoten van een mooie weg naar de camping. Ergens hoog in de bergen aan een riviertje. De zon schijnt op dit moment, maar het is wel een paar graden kouder, en een frisse wind waait door ons haar en dus de lange broek en trui maar weer aan.

• 14 Augustus 2012 - 21:12

Anneke:

Hallo Leo en Elsien,

Ik lees het alweer!
    Weer onwijs naar jullie zin.

Heel veel plezier nog!
    ( wij werken wel met 25 graden) hahaha

Groetjes Theo, Anneke en de rest

• 14 Augustus 2012 - 21:16

Ploon Van Schie:

Leuk verslag Elsien.Jullie hebben weer het nodige beleefd.Wel rustig een dorpje met 14 inwonwrsGroetjes

• 15 Augustus 2012 - 18:17

Pieta:

Hoihoi,
    Weer jullie reisverslag gelezen, zo blijven wij maar goed op de hoogte! Lang leve de pc!!
    Vandaag jullie kaartje ontvangen, dank!!
    Hier is het nu ook echt zomer!
    Doei groetjes p en p