kasteeldagje - Reisverslag uit Drymen, Verenigd Koninkrijk van Elsien Fennema - WaarBenJij.nu kasteeldagje - Reisverslag uit Drymen, Verenigd Koninkrijk van Elsien Fennema - WaarBenJij.nu

kasteeldagje

Blijf op de hoogte en volg Elsien

29 Juli 2013 | Verenigd Koninkrijk, Drymen

Vandaag naar Stirling Castle. Schijnt het mooiste kasteel van Schotland te zijn (aldus een engelse mevrouw gisteren bij Hadrians wall)
Dus na een heerlijk ontbijtje met scrambled eggs en toast zijn we op weg gegaan.
Al snel zagen we het kasteel al staan. Maar moesten nog wel even een stukkie omhoog.
De tickets gekocht en we konden direct door voor een rondleiding met een "quide". Na drie kwartier uitleg over de schotse geschiedenis van het kasteel gehad te hebben, konden we op eigen houtje het kasteel verkennen.
Ik moet zeggen dat het een enorm kasteel was. Je zal het zo niet zeggen maar achter de muren was behoorlijk wat te zien.

Toen we uitgekeken waren en er weer een regenbui gaande was, hebben we de auto maar weer opgezocht en zijn we naar een overdekt winkelcentrum gereden in Stirling. Thristle shopping centre genaamd.

Toen naar Aberfoyle, daar een leuke bergweg gereden met leuke uitzichtpunten. En kwamen uit bij loch Katrine. We hadden nog wel even met een stoomboot mee gewild, maar waren een half uurtje te laat.
Toen maar weer aan de terugreis richting Drymen begonnen. Onderweg een behoorlijke regen/onweersbui gehad. Maar in Drumen aangekomen scheen het zonnetje weer.

• 29 Juli 2013 - 21:37

Pieta:

Hallo,
    Dus weer een leuk dagje gehad! En dan morgen naar Aberdeen! Groetjes uit Assen

• 30 Juli 2013 - 20:02

Johan Van Der Heide:

Nou we blijven jullie reisverslagen volgen. Zo te zien mooie cultuur en veel oudheden. Geniet ervan en nog een fijne vakantie en reis. Gr.