Aberdeen - Aviemore - Reisverslag uit Aviemore, Verenigd Koninkrijk van Elsien Fennema - WaarBenJij.nu Aberdeen - Aviemore - Reisverslag uit Aviemore, Verenigd Koninkrijk van Elsien Fennema - WaarBenJij.nu

Aberdeen - Aviemore

Blijf op de hoogte en volg Elsien

02 Augustus 2013 | Verenigd Koninkrijk, Aviemore

Voordat we vanmorgen starten met onze route naar Aviemore, eerst nog even langs de oude voetgangersbrug van Aberdeen. (1320). Even zoeken natuurlijk maar toch gevonden. Het was een leuke brug, maar we konden hem niet op de foto krijgen. Omdat er allemaal bomen omheen stonden. Dat is dan wel weer jammer.

Toen onze weg vervolgd richting de kust!.
Daar schenen een aantal kustplaatsjes te zijn die erg leuk zijn. De zon scheen weer lekker(23 a 24 graden), dus dat was een goede reden om naar de kust te gaan!.
Eerst naar Portknockie. Daar was "bow fiddle rock" te zien ,die doet denken aan de strijkstok van een violist. Kijk maar even naar de foto en oordeel zelf.
Toen door naar Findochty, een dorpje waar ze de huisjes gekleurd hadden, volgens onze beschrijving. En ja hoor geen grijze huizen meer, maar we zagen ook ineens blauw, paars, grijs en zelfs roze huizen, althans gedeeltes van de huizen waren geverfd.
Toch een leuk plaatje.

Onderweg naar het havenstadje Spey Bay, zag ik ineens zeehonden, dacht ik. Dus stopppppp!!!!!
Te laat, dus keren maar en ja hoor, daar lagen zo'n 50 zeehonden te zonnen. Wat een verschrikkelijk mooi gezicht. Ik heb ze nog nooit zo dichtbij gezien in het wild (ong. 75 meter). Daar ook echt even zitten genieten in het zonnetje.
Toen de route vervolgd naar Spey Bay. Komen we ineens borden tegen "wild life dolphins" Zou dat dan ook nog? Dolfijnen zien?
En ja hoor, ook die hebben we gespot in de zee. NICE, maar wel moeilijk om daar een foto van te krijgen. Hopen dat het op de sony is gelukt.

Daarna een mooie route naar het hotel in Aviemore. Het was een mooie dag met heel veel zon!

• 02 Augustus 2013 - 21:27

Anneke:

Hoi leo en elsien, leuk dat jullie zo'n lekkere dag hebben. Goed weertje erbij!! Weer een leuk hotel? Have fun!! Groet van Theo en Anneke

• 05 Augustus 2013 - 16:12

Ploonvanschie:

Jullie hebben weer heel wat moois gezien.Wat een mooie foto's.Een ruige natuur daar ,schitterend.
    Groetjes uit (nog steeds)warm Erica