thurso --> gairloch - Reisverslag uit Gairloch, Verenigd Koninkrijk van Elsien Fennema - WaarBenJij.nu thurso --> gairloch - Reisverslag uit Gairloch, Verenigd Koninkrijk van Elsien Fennema - WaarBenJij.nu

thurso --> gairloch

Blijf op de hoogte en volg Elsien

07 Augustus 2013 | Verenigd Koninkrijk, Gairloch

Weer een reis naar een nieuwe bestemming.
Via de noordkust zakken we naar het westen af naar Gairloch. Beginnen direct met een mooie route langs de kust. Onderweg verschillende foto stops gemaakt. En bij het plaatsje Smoo er even af om de smoo cave te bezichtigen. Dit is een kalksteengrot met uitzicht op een waterval. We konden ook met een bootje de grot in, maar dan moesten we 1,5 uur wachten. Dat zagen we niet zo zitten, aangezien we nog een hele reis voor de boeg hadden.
Onze weg vervolgd langs vele bergen en met uitzichten op de atlantische oceaan. Erg mooi.
Nog een stop gehad bij de falls of measch. Een waterval die over 45 meter naar beneden klettert in een nauwe kloof. We moesten via een pad door de bossen naar de kloof. Supermooi, maar hier vlogen wel een miljoen van die hele kleine pokkemuggies. En die mij staken als een grote. Op een brug waar niet meer dan 6 personen tegelijkertijd op mochten kon je mooi de kloof in kijken. Verderop was een viewpoint om de waterval te zien. Prachtig
Toen de auto weer in om nog meer bergen te zien. Nog verschillende fotostops gemaakt. En nogmaals een zwerm mugjes over ons heen gekregen. We hebben ongeveer 50 bulten op mijn armen en hoofd (zelfs in mijn haar) geteld.

Vandaag, vanwege een slechte nachtrust van mij, door de jeukende muggenbulten, voor een relax dagje gekozen. Eerst wel even naar de inverewe tuinen geweest. 5 hectare groot. Met planten uit verschillende werelddelen. Heel erg mooi.
Vanmiddag nog even een uurtje aan het strand gezeten. Het weer was heerlijk. Toen nog even bij het hotel een boekje gelezen. Tja dat is ook vakantie he!

• 08 Augustus 2013 - 12:09

PloonvanSchie:

Hoi weer een mooie dag gehad lees ik,behalve dan de muggenbulten.Wat een ellende.
    Ik hoop dat de middeltjes gauw mogen helpen.Hier alles oke.Gelukkig niet zo warm meer.Er is nogal wat regen gevallen en dat was best wel nodig.Auto voor beurt naar de garage gebracht ,moet eea aan gebeuren en dan kan ik voorlopig weer op pad.Groetjes uit Erica

• 08 Augustus 2013 - 20:02

Pieta:

Holhoi,
    Een mooie dag dus weer, mar wat jammer van die rotmuggen! Goed dat er een relaxatie achter aan kon dat paste in jullie programma. Wij zijn vanmiddag naar Sellingen geweest,
    Groetjes van ons en nog fijne dagen!!!! Doeidoei