dag 10 - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Elsien Fennema - WaarBenJij.nu dag 10 - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Elsien Fennema - WaarBenJij.nu

dag 10

Blijf op de hoogte en volg Elsien

17 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Knysna

Eerst maar weer ontbijten, maar wat een drukte vandaag. Het is net een mierennest. Maar goed het smaakt er niet minder om.
Dan om 8 uur weer bij de bus zijn, op naar de walvissen vanmiddag.
Maar eerst over een brug over de stormsrivier. Er was ook iets met deze brug, ik geloof dat er iets speciaals was met de bouwconstructie, maar heb het niet goed opgeslagen, sorry:-O
We gaan in ieder geval na de brug koffie drinken, weer met lekkere koekjes erbij van een jarige. De jarige wordt weer toegezongen door het personeel en wat wel grappig is, dat ze op een gegeven moment zingen, how old are you now, how old are you now, enz. Dan zegt de jarige dat ze 26 is geworden en er wordt 26 keer voor haar geklapt in de handen.
Na devkoffie bezoeken we de outeniqa boom. Dit is de oudste boom van zuid afrika. Hij is 1000 jaar oud en er kunnen 8 mannen met de armen aan elkaar om de omtrek van e boom staan. Wat een joekel. Kassie vertelddat het hout erg duur is en dat je er mooie meubels van kunt maken, omdat het hout erg buigzaam is.
Dan gaan we 5 minuten verder met de bus en komen we bij de indische oceaan. De golven zijn erg hoog. Dan wordt er al gezegd dat alle boten voor de walvisexcursies van die ochtend zijn gecanceld. We wachten af. Maar hebben niet veel hoop meer.
Dan gaan we wandelend naar een hangbrug over de stormsrivier, die uitmond in de indische oceaan. Mooi route, trapje op, trapje af. Erg leuk om schommelend boven de rivier te hangen.
Als we terug komen van de wandeling gaan we pivcknicken. Watweer super goed geregeld, zie foto. Een tafel vol met lekkere broodjes, taco‘s en pasteitjes, heerlijk!!!
Dan kunnen we gewoon ander half uur luieren aan de kust want het is definitief. De walvissafarie gaat niet door. Balen hoor! Maar ja het is niet anders. Dan maar genieten van de hoge golven die aankomen rollen en breken op fde stenen. Het is prachtig weer.
Onderweg in de bus richting het hotel, zitten er bavianen langs de weg. Iemand in de bus maakt een opmerking, dat de bavianen ook zo rustig blijven zitten en prompt drukt onze chauffeur op de toeter, hahaha, weg alle bavianen
We stoppen nog even bij een uitzichtpunt in knysna en zijn dan een keer op tijd bij het hotel. Ook wel even lekker.
We kunnen naar de kust gaan om daar een hapje te eten. Er zijn ook leuke winkeltjes, daar maken we nog maar even gebruik van. En vanavond maar op tijd naar bed. Even een beetje bijslapen. Vermoeiend hoor vakantie!

• 18 Oktober 2014 - 12:12

Ploon Van Schie:

Hoi jongens wat een belevenis weer zo"n dag.Ik heb de indruk dat lullie medevakntiegangers De reis uitgestipeld Groetjes van hier.hebben om hun verjaardag in Afrika te vieren.Best wel leuk."Mooie foto"s trouwens en de lunchpakketten zien er lekker uit.Groetjes van hier en op naar het volgende verslag.

• 18 Oktober 2014 - 13:17

Jantje:

hoi Elsien mooie foto"s en het eten is er ook niet mis geniet ervan .wens je nog een fijne vakantie in Afrika een hele belevenis geweldig.
    groetjes jantje