dag 15 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Elsien Fennema - WaarBenJij.nu dag 15 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Elsien Fennema - WaarBenJij.nu

dag 15

Blijf op de hoogte en volg Elsien

23 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Onze laatste dag in zuid-Afrika. We hebben uitgeslapen. Haha ja hoeven pas om tien uur in de bus te zitten. De rustig aan modus maar even aangezet. Ook wel even lekker, want we hebben tenslotte toch vakantie. We brengen vandaag een bezoek aan robbeneiland. We krijgen allemaal een ticket en dan begint het lange wachten. Eigenlijk moeten we om elf uur vertrekken, maar dat wordt uiteindelijk dik 12 uur. Maar goed. Kassie had ons voorbereid. We hebben geduld. Kassie regelt dan ook nog een kop koffie voor ons. Smaakt goed.
Eindelijk aangekomen op robbeneiland. Krijgen ww een rondtour met de bus over het eiland. De gids vertelt van alles. Maar ook dat er nog 180 mensen op het eiland wonen ex-gevangen en bewaarders, zijn nu elkaars buren. Best vreemd. We zien nog een school, die geen dienst meer doet, een winkel, die geen dienst meer doet. En de verhalen rondom robbeneiland aan. Zie nog een pinguïn, Leo verklaart mij voor gek, maar later blijkt dat ik toch gelijk heb. Dan gaan we naar de gevangenis zelf. Krijgen daar wen rondleiding van een oud gevangene. Hij vertelde het reilen en zeilen on de gevangenis. Waar Nelson Mandela heeft gezeten en nog veel meer natuurlijk. Dan kunnen we lopend naar de boot terug. Natuurlijk nog even souvenirs bekijken. Dan is de boot er, we kunnen er niet met onze groep in zijn geheel op. Dus wachten op de volgende boot. We han terug naar het waterfront. Daar krijgen we nog even tijd om te shoppen. Het is prachtig weer dus we genieten ook nog even van de optredens die mensen op straat uitvoeren om een centje bij te verdienen.
Terug in het hotel krijgen we de gelegenheid om ons nog even op te frissen. en dan ons laatste diner samen. Vooraf nog even een afscheidsborrel van Kassie.na het eten is het afscheid nemen van de mensen die nog langer blijven en dan hup naar het vliegveld.
We moeten weer een tijd wachten natuurlijk, maar ook hier kan ik nog ff neuzen in de shops.
We vertrekken tegen half twaalf. landen om 11 uur s morgens. Lange vlucht in erg krappe stoeltjes, pfff maar we hebben het overleefd.
Pa en Pieta stonden ons al op te wachten en hebben ons weer veilig thuis afgezet.