rustdag Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Elsien Fennema - WaarBenJij.nu rustdag Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Elsien Fennema - WaarBenJij.nu

rustdag Paramaribo

Blijf op de hoogte en volg Elsien

18 Juli 2015 | Suriname, Paramaribo

Lekker een rustdag vandaag. Beginnen dan ook echt op ons gemakkie. Lekker ont bijten zonder op de klok te kijken. De "grietjebies" (de surinaamse mus, zeg maar) worden steeds brutaler. Er zit er al één op mijn bordje van de cake te snoepen.
Dan maken we ons klaar om te winkelen in de stad. Het is kwart voor tien en al erg warm. De zon brand er al goed in, pfff.....
Best leuk de surinaamse winkels. Er worden vaak meerdere dingen verkocht. Vaak zien we schoenen, kleding, petten, tassen en sieraden in één winkel. Ook komen we pruiken tegen. Verder staan er ookkleine kraampjes langs de weg, er wordt vooral groente verkocht in deze kraampjes.
Tegen één uur vinden we het toch echt te warm worden en gaan we terug naar het hotel om lekker verder te relaxen in het zwembad bij het hotel. Even afkoelen.
Er zijn maar weining parasols en er zijn meer mensen op hetzelfde idee gekomen. Daardoor komen we tegen vijf uur volledig in de zon en geloof me, dat is echt niet te doen. Dus zijn we terug naar de kamer gegaan, hebben ons opgefrist en zijn naar de waterkant gegaan om iets te eten, maar bij nader inzien was dat niet zo`n goed idee. Het zijn meer kroegjes dan restaurants. Wel kopen we mog een klein zakje casave chips en bananenchips voor vanavond, om te knabbelen.
We gaan naar de Sommeldyckstraat, het schijnt dat daar ook nog leuke restaurants zitten. Bij poffertjes en pannekoeken komen we terecht. We hebben een lekkere schotel gehad, met lekker vlees en aardappeltjes.
Weer terug in het hotel de weekendtas weer gepakt, we gaan namelijk weer een paar dagen op pad.

• 19 Juli 2015 - 10:53

PloonvanSchie:

moet maar durven. Het scheelt wel een jasje met hier. De temperatuur is hier redelijk zo"n 22 graden met geregeld een bui. Goed voor de plantjes moet je maar denken.Nog fijne dagen en groetjes van hier !!!