Schiphol naar marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Elsien Fennema - WaarBenJij.nu Schiphol naar marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Elsien Fennema - WaarBenJij.nu

Schiphol naar marrakech

Door: Leo en Elsien

Blijf op de hoogte en volg Elsien

29 September 2017 | Marokko, Marrakesh

Eindelijk maar toch, we gaan op vakantie!
Het is geen lange vlucht maar een hele dag ben je toch wel weer onder de pannen, wat reizen betreft. We vertrekken om 9 uur van huis. Naar Assen. Pieta heeft de koffie klaar en ik heb nog even lekkere gevulde koeken mee genomen voor erbij.
Tegen half elf stappen we dan in de auto richting Schiphol. Precies om half 1 worden we afgezet bij Transavia. Snel nog even afscheid nemen op straat en dan kan onze reis met zijn tweeën beginnen.
Eerst maar eens een wc opzoeken. Want na vier koppen koffie.....
Dan de koffers wegbrengen. Dat is ook zo gepiept. Vervolgens douane e.d en ja hoor na ongeveer een uur, zijn we binnen en hoeven we alleen nog maar op ons vliegtuig te wachten. Die vertrekt om 15:25. We hebben dus nog even de tijd. Een broodje lusten we ook wel.
2 kroketten op wit brood, niet meer niet minder. gaan er wel smakelijk in. Dan nog even struinen langs de winkeltjes, maar we vinden alles al snel te duur. Daarom niets gekocht.
Om half drie naar Gate D en dan kunnen we al snel boarden.
We lopen negen minuten vertraging op volgens de piloot. Nou ja, we zien wel. We hebben toch vakantie.
In het vliegtuig ontmoeten we al snel een aantal mensen die dezelfde reis doen als wij. Dat is direct wel leuk.
Voor ons gaat de vlucht best snel. Om half 8 landen we in Marrakech. De negen minuten hebben we ook weer ingehaald. Dat is mooi.
Dan moeten we nog ongeveer 20 minuten met de bus naar het hotel.
De gids verteld natuurlijk al iets over de gang van zaken tijdens deze reis.
Maar waarschuwt vooral om geen water uit de kraan te drinken. Ook geen jus d'orange in hotels. Dit wordt namelijk ook gemaakt van kraanwater met een soort poeder er door. Gewoon NIET doen zegt hij nog eens in herhaling.
We krijgen nog een diner in het hotel. Soep (Marokkaanse soep) ik heb geen idee, maar vind het ook niet echt super. gelukkig serveren ze er ook brood bij. En gezamenlijk is het nog op te krijgen ook. Dan rijst met een soort hachee. Heerlijk. En als toetje een chocolade cakeje. Ook niets mis mee. Met volle buikjes zoeken we dan onze kamer op, waar onze koffers al netjes voor de deur staan te wachten.

Het was een lange, maar wel alvast een leuke eerste vakantie dag.

• 29 September 2017 - 23:33

Renate:

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn!
    Nu lekker genieten

• 29 September 2017 - 23:58

Cobie Vis:

Toppie, nu gaat het echt beginnen!
    Ben benieuwd, lijkt mij.ook.wel wat.

• 30 September 2017 - 09:38

Johan. :

Vanmorgen ff het reisverslag gelezen. Dat was de eerste dag. Altijd weer fijn dat alles goed is verlopen. Geniet van de vakantie en ik blijf de verslagen lezen.

• 30 September 2017 - 10:22

Pieta:

Leuk om weer over jullie en jullie reis te lezen!!! Veel plezier!,,,