twaalf en dertien - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Elsien Fennema - WaarBenJij.nu twaalf en dertien - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Elsien Fennema - WaarBenJij.nu

twaalf en dertien

Door: elsienfennema

Blijf op de hoogte en volg Elsien

06 Augustus 2011 | Noorwegen, Tromsø

Zo, nog even een verslagje van dag 12 en 13. Tromso.
Donderdag dus van Alta richting Tromso gereden. Een mooie route met veel water en bergen. Op de bergen is ook geregeld sneeuw te zien.
Zels op "rijhoogte" zal ik maar zeggen. Daardoor een uniek plaatje van 3 rendieren in de sneeuw gezien. Maar door naderend verkeer net niet op de gevoelige plaat kunnen vastleggen.
Onderweg ook een aantal Sami-markten gezien. Leuk om te zien die mensen in sami-kleding (voor de toerisme of niet?)
Nog even onderhandeld over een rendiergewei. Maar die was toch te groot voor in de auto. Toen kwam ze met een elg gewei (eland) Die was ook erg mooi!

Op de route hadden we nog twee pontjes. Altijd leuk, bootje varen.

Na de pontjes nog een aardig stukkie weer rijden om in Kokelvdalen, onze camping (toch nog 25 km van Tromso) te komen. De camping lag aan zee, waardoor het 's avonds erg koud was.

Dag 13 naar Tromso zelf. Eerst maar even de Polaria, informatiecentrum over de poolwereld met een film over spitsbergen en onder andere nog een aquarium met zeehondjes. Lief hoor. Toen nog even Tromso zelf door en bij de Burger King een hamburgertje gehaald.
Tenslotte nog maar even de hoogte in.Via een kabelbaan de Storsteinen berg op. 420 meter de hoogte in, met een mooi uitzicht over de stad Tromso.

De belevenissen van vandaag schrijf ik morgen.

• 07 Augustus 2011 - 12:27

Lineke:

Hoi Elsien,

Leuk om zo jullie belevenissen te kunnen volgen. De foto's zijn ook prachtig. Ben alweer benieuwd naar het volgende avontuur. Blijf jullie volgen. Groetjes Lineke.

• 07 Augustus 2011 - 15:53

Roy En Agnes:

Het ziet er allemaal erg leuk uit..
    Leuk om alles te volgen,,vermaak jullie nog wat...

Groetjes..

• 07 Augustus 2011 - 16:09

Ma :

Hoi weer een mooie dag gehad denk ik zo.In ieder geval hebben jullie prachtige foto's gemaakt.Geweldig Hier is niets bijzonders gebeurd.Vanmiddag zijn tante Sjaan en Thea een bakkie wezen drinken. Ze zijn een weekje in Borger op vakantie geweest en gaan morgen weer naar huis.Groetjes en tot de volgende keer Ma

• 07 Augustus 2011 - 16:18

Ma: