dag 6 en 7 - Reisverslag uit Skjolden, Noorwegen van Elsien Fennema - WaarBenJij.nu dag 6 en 7 - Reisverslag uit Skjolden, Noorwegen van Elsien Fennema - WaarBenJij.nu

dag 6 en 7

Blijf op de hoogte en volg Elsien

10 Augustus 2012 | Noorwegen, Skjolden

Na de auto weer gepakt te hebben in Randsverk, zijn we op weg gegaan naar Skjolden.
Via Lom de 55 op naar Skjolden. Ook wel de sognefjellveien genoemd.
Eerst in Lom naar de stafkerk (vorig jaar gemist) Erg mooi kerkje uit het jaar 1210. Ook even binnen gekeken. Helemaal niet zo heel erg luxe maar wel bijzonder. Leuk om toch even een kijkje te hebben genomen.
Toen door naar de weg 55. Wat een mooie tocht was dit. Omgeven door bergtoppen met sneeuw. Geweldig!! Natuurlijk ook nog even met de sneeuw gespeeld. Het weer was niet helemaal je van het. Wat motregen, maar ondanks dat toch wel een aantal keren uit de auto geweest om wat kiekjes te schieten, maar je moet het beleven! Dat is veel leuker. En koud dat het was, op een gegeven moment hadden we 4 graden op de thermometer, brrrrr. (wat nou zomervakantie? hih)
We waren op tijd bij de camping. En daar begon het te regenen en het bleef de hele avond regenen. Dus niet veel meer gedaan.
Recht tegenover onze hut hebben we wel een mooie waterval, die lekker naar beneden klettert (zie foto)

Vandaag wilden we eerst naar een waterval verderop, maar de "buren" waren er al geweest en die vertelden dat de weg er naar toe niet zo gemakkelijk en glibberig was. Aangezien het gisteren de hele dag geregend had, en er voor vandaag niet veel beter weer voorspeld was, hebben we onze plannen maar gewijzigd. We zijn via een heel smal weggetje naar Urnes gereden. (ook weer een staafkerkje) Vanuit Urnes de pont naar Solvorn gereden. Na een tijdje bij de Norsk Brae Museum aangekomen. Hier was een mooie film te zien over de Jostedalsbreen (gletsjers) En verder natuurlijk veel informatie over het ontstaan van de gletsjers enz. Toch wel erg leuk!
Toen nog even naar een breen in real live gereden. Het blijft fantastisch om te zien. Wat een ijs. En zo helder blauw, onvoorstelbaar.

• 11 Augustus 2012 - 10:18

Harm:

Leuke verhalen en fotos, hopelijk krijgen jullie snel mooi weer om nog meer te kunnen genieten

• 11 Augustus 2012 - 11:29

Ploonvanschie:

Hoi Jullie hebben weer een mooie dag gehad zo te lezen.Mooie foto's ook.
    Kerkje is ook knus!Geniet maar van jullie vakantie.
    Groetjes,Ma

• 13 Augustus 2012 - 18:09

Pieta:

Hoi Leo en Elsien!
    Wat leuk dat jullie de gemiste kans (kerkje Lom) van vorig jaar nu toch nog hebben gezien!
    Jammer van die regen.............
    Groetjes P en P