Aberdeen - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Elsien Fennema - WaarBenJij.nu Aberdeen - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Elsien Fennema - WaarBenJij.nu

Aberdeen

Blijf op de hoogte en volg Elsien

01 Augustus 2013 | Verenigd Koninkrijk, Aberdeen

Twee dagen in Aberdeen verbleven.
Een stad met alleen maar grijze huizen en gebouwen. Althans dat is wat wij gezien hebben. Maar best leuk hoor! We zitten zo'n 200 meter van de union street. (Mainstreet) in het hotel.

Gisteren zijn we echter niet in de stad gebleven. We hadden een kaartje voor een whisky stokerij. Royal Lochnagar Distillery. Dus daar gebruik van gemaakt. Ze stonden ons min of meer al op te wachten. Een rondleiding gehad van een enthousiaste medewerker van de stokerij 'i love my job' zei hij steeds, haha. We geloven het direct :-)
Eerst even wat uitleg over de ingrediënten van whisky, daarna over het proces dat suikers omgezet worden in alcohol. Van 7% tot iets van 80%. En daarna weer terug gebracht wordt naar 40% door verhitting en afkoeling. Dit werd gedaan in prachtige koperen ketels. Toen nog even naar de opslag van de vaten whisky. Er lag tot 40 jaar oude whisky. We mochten hier al wat ruiken.
Toen door naar de proeverij. Eerst weer ruiken en toen proeven.
Al met al weer een leuke ervaring.

Aangezien het nog vroeg was, nog even op de kaart en in ons Schotlandhandboek gekeken naar wat nog te doen.
Hebben gekozen om langs een mooie bergroute naar 'Loch Muick' te rijden. Mooie berggezichten gezien. En toen we terug liepen naar de auto zagen we boven op de kam van de berg een kudde herten. Geweldig!

Vandaag op tijd ontbeten. Dus ook al op tijd op pad. Eerst naar Duthie park. Waar ook een wintertuin was (stond in onze papieren beschreven). En aangezien het nogal regende leek ons dat wel een goed idee. Was op zich wel leuk. Een kas met bijv. Een fuchsia van 1m. doorsnee. Verder natuurlijk nog veel meer tropische planten en cactussen. Wel mooi, maar niet zo heel erg groot en waren al snel uitgekeken. Er lag nog wel een groot park bij, maar door de regen hadden we daar niet zo'n zin in. Dus maar even terug naar het hotel gegaan, tegenover het hotel zit een bakkerijtje en daar verkopen ze hele lekkere koekjes. Een kop koffie gemaakt en toen maar besloten om in de stad te blijven, ondanks de regen. Met paraplu's en een map de stad ingegaan. Op naar slains castle, een kerk dat omgebouwd is tot een bar/pub. De buitenkant is dus volledig nog kerk, maar zodra je binnenstapt, zie je daar niets meer van terug. Het zag er super gezellig uit. Je raakte niet uitgekeken eigenlijk. Onder het genot van een wrap daar dus onze ogen uitgekeken.
Na de lunch de stad weer ingegaan. Mercat cross, een van de gaafste oude kruizen uit 1686 die in Schotland op het marktplein staan. Toen via de vismarkt en de haven naar een overdekt winkelcentrum Union square naar de market hallen.
Ondanks de regen toch een leuk daggie!

• 02 Augustus 2013 - 08:54

Pieta:

Leuk weer te lezen wat jullie doen! Jammer van de regen...... Groetjes uit Assen

• 02 Augustus 2013 - 11:22

Ria Scheper:

Hoi, leuk om jullie ervaringen te lezen, krijg zin om ook naar Schotland te gaan! Wel jammer vd regen. Maar aan de andere kant......het is hier nu snikheet, wordt 35 graden, is ook niet alles hoor! Goede reis verder,!!! Gr Schepertjes

• 02 Augustus 2013 - 19:50

Elsien:

De regen was goed te doen, met af en toe een pluutje, dus viel nog wat mee