Reis van Erica naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Elsien Fennema - WaarBenJij.nu Reis van Erica naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Elsien Fennema - WaarBenJij.nu

Reis van Erica naar Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Elsien

27 Juli 2016 | Thailand, Bangkok

Erica, Amsterdam, Abu Dhabi, Bangkok.
Ja ja, eindelijk is het dan zover. We gaan op pad voor ons rondreis door Thailand.
Allereerst gaat onze reis naar Assen, hier staat een lekker soepie en nasi voor ons klaar. Nog even de hollandse nasi, maar we komen wel alvast een beetje in de stemming zeg maar.
Dan tegen 14:30 begint onze echte reis. De taxi (pa Fennema) brengt ons naar Schiphol, daar komen we mooi op tijd aan. We kunnen ook direct onze bagage kwijt, dat scheelt een blok aan ons been.
Lekker op tijd struinen we dus nog even door de winkeltjes van Schiphol en eten nog een oerhollands broodje, brood is in de vorm van Nederland.

Tegen 20:30 kunnen we al boarden. We hebben lekker een plekje met twee stoelen, bij het raam. Dat is wel lekker hoef je ook geen mensen lastig te vallen als je naar de wc moet, o.i.d.
Onze vlucht verloopt prima, alleen we doen beide eigenlijk niet echt een oog dicht. Wat eigenlijk wel de bedoeling van een nachtvlucht is.
Het eten is prima en we vermaken ons met de tv en een boekie.

Om 5:30 (tijd van daar, nederlandse tijd is 3:30) komen we aan in Abu Dhabi, daar moeten we wachten op het vliegtuig dat ons naar Bangkok zal brengen. We kunnen even naar het toilet en ons opfrissen. Het toilet schijnt een avontuur op zich te zijn. Er is geen pot, maar een gat in de grond waar je gehurkt boven kunt gaan zitten. Hah, ik zie het al voor me, bekaf en dan op je hurken boven een gat plassen. Maar goed, het is niet nodig. Er is gelukkig ook een gewone wc, daar maak ik dan ook maar gebruik van.

Om 8:40 kunnen we weer boarden en om 10:00 gaan we weer vliegen. We zijn best moe! En vallen dan ook steeds wel een beetje in slaap, maar echt ideaal is het natuurlijk niet. De vlucht duurt me dan ook best lang.

Uiteindelijk komen we om 19:00 (14:00, nederlandse tijd) aan in Bangkok. Even door de paspoortcontrole en dan de koffers halen. Gelukkig is alles meegekomen.

De gids voor deze reis Wow( ze heeft een iets andere naam, maar wij mogen het zo uitspreken), is snel gevonden. Nog even wachten op een aantal medereizigers en dan kunnen we de bus opzoeken. We zijn op dit moment met ongeveer 17 personen. Mooi gemixt gezelschap. Bij de bus ontmoeten we de nederlandse gids, Giel. Hij geeft ons direct al een beetje uitleg over hoe en wat en raad ons aan om toch zo snel mogelijk te gaan slapen, om direct in het ritme van Thailand te komen.
Ook ontmoeten we onze chauffeur, JJ en zijn vrouw(voor de catering en de koffers). Na een half uur komen we aan in het Narai hotel. Het is nu 21:30, we gaan nog even naar de winkel om eten (chips) en water te halen. En vervolgens vallen we toch als een blok in slaap.

Om half 8 worden we dan wakker van de wekker. Heerlijk even douchen en ontbijten.
Om 11:00 worden we in de lobby van het hotel verwacht en daar zullen we dan ook de rest van de groep ontmoeten. De groep zal bestaan uit 34 personen. We zijn benieuwd.

• 27 Juli 2016 - 12:40

Ploon V Schie:

Fijn dat alles voorspoedig is verlopen Gelukkig geen gat in de vloer voor het e,e,a haha

Fijne vakantie voor ju;;ie

• 27 Juli 2016 - 13:50

Karel Wilts:

Hallo, hammy en ik wensen jullie een heel fijne vakantie toe, en kijken uit naar het reisverslag.

Groetjes uut BO Veld

• 27 Juli 2016 - 17:49

Pieta Fennema:

Aha leuk om al wat van jullie te lezen! De eerste Thaise dag zit er op. Veel indrukken opgedaan. En op naar morgen!
    Doeiiii groetjes van ons

• 27 Juli 2016 - 21:48

Marian Hilgenga :

Zijn jaren terug ook op reis geweest naar Thailand. Hebben ook een aantal excursies gedaan. Leuk om dit te lezen en heel veel plezier!

• 27 Juli 2016 - 23:09

Johan Van Der Heide:

Hallo vakantiegangers. Ff het eerste verslag gelezen. Leuk verhaal. Geniet van jullie vakantie Gr, Johan en Lies.