Cha-am - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Elsien Fennema - WaarBenJij.nu Cha-am - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Elsien Fennema - WaarBenJij.nu

Cha-am

Blijf op de hoogte en volg Elsien

12 Augustus 2016 | Thailand, Cha-am

We zijn in ons laatste hotel aangekomen. In de bus heeft Wow al gemeld, dat we zeezicht hebben. Dat vinden we allemaal geweldig natuurlijk. Op de kamer kijken we inderdaad uit op het zwembad en als je verder kijkt zie je de zee. We zijn best lui en besluiten om even een tijdje te relaxen op onze koele kamer. Dat bevalt wel goed. Boekje erbij en even een powernapje doen. Niks mis mee. We hebben immers nog twee dagen om Cha-am te verkennen. Tegen 18:00 besluiten we om nog even bij het strand te kijken en langs de boulevard te lopen. Het strand is best geinig, nog even de zee gevoeld. Lekker water. Dan gaan we op zoek naar een restaurantje. Het is overal erg rustig. Misschien zijn we nog wat vroeg. We besluiten dan toch ergens te gaan zitten. We zitten er met zijn tweeën. Maar na een tijdje komt er nog een stel van 4, van fam. de Jong. En daarna nog een gezin van 5 personen, ook van fam. de Jong. Toch nog wel even gezellig. Er is een biljarttafel en een dartbord. Daar wordt dan ook nog wel even gebruik van gemaakt.
We lopen terug naar het hotel, maar ook nu is er nog weinig te beleven, gaan langs de 7/11 supermarkt. Slaan nog even een biertje en wat chips in. En gaan lekker op tijd naar de kamer. We hebben zelfs Nederlandse televisie, maar helaas er is niks op wat wij leuk vinden. Haha

’s Ochtens lekker rustig aan doen. We gaan ontbijten en na het ontbijt toch ook maar even zwemmen. Het is namelijk al erg warm direct. Maar tegen 12:30, wil ik eigenlijk ook nog wel even wat doen. We lopen richting de haven. Kijken wat daar te beleven is. Onderweg scoren we nog even een tosti. Die eten we op, zittend op een muurtje, en gezellig met drie honden om ons heen te schooien. Haha, dan lopen we door. Komen nog een soort van monument of iets tegen. Met gevechtshanen. Enorm grote, maar ook kleine hanen en een paar andere dieren netjes opgesteld op een rij. Dan lopen we door en komen nog iets van een tempel tegen. Er zit een monnik erg boos te kijken. Ik zie nog wel een soort van boeddha beeld, maar dan is het een olifant. Dat vind ik toch wel grappig. Als we de brug overlopen (waar zo’n 10 mannen aan het betonhakken zijn, in de brandende zon, komen we nog een winkeltje tegen met hoeden/petten. Zie er toch nog een leuke pet van Thailand. Mooi voor mijn collectie. Onderweg zien we ook nog onze bus staan met mevrouw Nong en meneer TJ. We zwaaien nog. Maar gunnen hun ook hun vrije tijd.
We willen via het strand terug lopen. Maar er komt een enorm zwarte lucht aan. Deze voorspelt natuurlijk niet veel goeds. Toch nog even een stukje langs het strand. Daar zijn twee vrouwen druk bezig om mosselen te zoeken. Met een schepje, ruwen ze het zand op en halen de mosselen eruit. Grappig. We lopen verder en zien de bui steeds dichter bij komen. We besluiten weer richting de weg te gaan (ook omdat we niet verder kunnen, tenzij we door het water willen). Toch maar een beetje doorlopen. We spotten nog 2 eekhoorntjes. Altijd leuk. Dan stopt er een bus naast ons. Onze bus. Mevrouw Nong vraagt ons of we mee willen. Nou zeker, wat een timing. Want wanneer ze ons bij het hotel afzet, vallen de eerste spetters uit de lucht. En daarna barst de bui ook echt los, met behoorlijke donderslagen.

Eigenlijk willen we nog wel naar Hua Hin, maar niemand wil mee van de groep. Ik besluit dan te vragen naar de taxi beneden. Deze gaat om 16:00 en om 18:30, het is inmiddels 17:00 en 18:30 vinden we toch ook wel weer aan de late kant. We moeten dan ook weer om 21:30 terug en het is een half uur rijden. Nou ja, dan maar hier blijven. Eten wat bij Dee-lek. Het is erg leuk en lekker. Daarna maar weer naar de kamer, omdat het uitgestorven is in het hotel. Ben ook best lui. Zal nog wel komen van de rest van de reis, want vandaag was niet heel erg inspannend.

Na een nacht toch heerlijk te hebben geslapen breekt onze laatste dag aan in Thailand. Ook dit wordt weer een luie dag, maar dit keer heb ik me er bij neer gelegd. Eerst ontbijten, tijdens ons ontbijt komen er enorm veel chinezen aan. Het lijkt wel een ontploffing. Wat een lawaai hebben die mensen ook over zich. We besluiten om lekker bij het zwembad te beginnen. Het is nu nog niet op het aller heetst en nog goed te doen. Even volleyballen in het water en dan lekker een boekje lezen op een ligbed. Tegen 13:30, krijgen we toch wel weer zin in een broodje. Dus maar weer naar de 7/11 supermarkt. Heerlijke tosti’s voor weinig geld. Ook nog even een reden om nog even de benen te strekken. We lopen nog even een klein stukje langs het strand terug. Zien wederom een eekhoorntje, schattig hoor. En ook komt kluk kluk nog even langs denderen op een paard. Het is niet druk, dus dat kan gemakkelijk. Wanneer wij teruglopen zien we kluk kluk rijden in een klein vrachtwagentje, met twee paarden. De paarden staan niet recht vooruit in de truck maar overdwars. Apart gezicht. Maar de paarden lijken het goed te vinden. Ze blijven rustig staan.
We ploffen weer neer bij het zwembad, nemen nog een duik en tegen vier uur gaan we lekker even douchen op de kamer (bijgeboekt tot 18:00 uur). We pakken de koffers nog even goed in. En besluiten dan tegen 17:00 nog even bij het hotel te eten, dan hebben we alle tijd want we worden om 19:00 gehaald om naar het vliegveld gebracht te worden. We zien al een stel zitten en schuiven daar bij aan. Er komen nog drie personen van de familie bij, dus gezellig. We willen eigenlijk wel tegelijk eten, dus vragen we of ze om 18:00 uur het eten klaar willen hebben. Dit blijkt toch lastig te zijn. Ook mede omdat er nog vier personen bij komen. Tegen 18:30 heeft dan iedereen wel zijn eten, en moeten we toch nog opschieten, er moet immers ook nog betaald worden. Maar goed om 19:00 zitten we allemaal in de bus. We krijgen van het hotel nog een mooie bamboefluit mee. Leuk gebaar.
We rijden drie uur naar het vliegveld in Bangkok. En natuurlijk stoppen we nog even voor een “happy room” (wc) en een 7/11 om eventueel nog iets lekkers te halen.
Tegen 22:00 op het vliegveld. Er zijn twee verschillende vluchten. De ene groep gaat met China Airways en wij gaan met Ethiad. We nemen nog afscheid van de chauffeur TJ en mevr. Nong, dan op pad om onze koffers in te checken. Na het inchecken nemen we nog afscheid van Wow, wat een leuke vrouw is dat! Leuke humor en ons toch wat proberen bij te brengen van haar land en taal. Prachtig.
Het ritueel van paspoortcontrole, handbagage enz moeten we nog even door en dan kunnen we nog even shoppen, maar zie eigenlijk niets meer, wat ik echt graag wil hebben. We eten nog wat en dan kunnen we ook boarden.
We vliegen eerst weer naar Abu Dhabi, deze vlucht gaat nog redelijk snel. We slapen toch ook allebei wel eventjes (gelukkig). Dan moeten we in Abu Dhabi, 3 uur wachten op de volgende vlucht. Lange zit hoor. Maar ook daar komen we wel weer over heen. Eindelijk kunnen we dan boarden voor de laatste vlucht naar Schiphol. Na het boarden, worden we met een bus naar het vliegveld gebracht. Het lijkt wel een toeristische route, haha. Dan stappen we in het vliegtuig. Pfff een lange zit.
Maar ook dat hebben we weer overleeft, nog even afscheid nemen van de medereizigers van onze groep en dan koffers mee en op zoek naar Pa en Pieta, ook die hebben we snel gevonden. Binnen no time zitten we in de auto.
Onderweg eten we nog even wat in Bolsward, al met al wordt het dan 21:00 voordat we thuis zijn.

• 12 Augustus 2016 - 17:07

Johan :

Fijne verhaal weer Elsien. En terug kijkend op een prachtige vakantie.

• 12 Augustus 2016 - 18:13

Elsien:

Dank je voor je lieve reacties Johan