de eerste dag - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Elsien Fennema - WaarBenJij.nu de eerste dag - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Elsien Fennema - WaarBenJij.nu

de eerste dag

Blijf op de hoogte en volg Elsien

10 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Pretoria

Zo, eindelijk even de kans om een verhaaltje te tikken.
Internet is dus niet overal voorradig, helaas.
Begin met de eerste dag. We zijn vanaf het vliegveld naar het hotel in pretoria gebracht. In de bus werd ons direct al duidelijk gemaakt dat we in een onveilige stad zijn aangekomen. En er werd ons vriendelijk doch dringend verzocht om de bling bling (sierraden) af te doen. Ik had al goedkope sierraden gekocht, maar desondanks toch maar naar Kassie (reisleider) geluisterd omdat hij een erg indrukwekkend verhaal over diefstal van sierraden vertelde. (Of het allemaal klopt weet ik niet, maar toch de bling bling maar in de koffer gedaan.

De eerste nacht was direct al tekort eigenlijk, en dan ook nog om half vijf gewekt worden door toeterende taxies. Vreselijk zeg, die mensen toeteren de hele dag maar door, en dat alleen maar om aandacht te trekken.
Na het ontbijt de bus in, op weg naar het union gebouw. Het is al warm. Voor het union gebouw staat een inmens groot standbeeld van Nelson Mandela. Wat indrukwekkend! Dit gebouw staat op een berg en kijkt uit over pretoria en dus nelson Mandela ook. Wat mooi!
Toen met zijn allen terug naar het vliegveld in johannesburg om te pinnen. Dit omdat dit een veilige plek is (er is nl. Veel bewaking). Na nog een kopje koffie gaan we naar Soweto, dit is de grootste krottenwijk van johannesburg. onder leiding van een jongen geregeld door Kassie, ook even bij de mensen naar binnen gekeken, sjonge jonge wat een armoe. En het was vakantie, dus de kinderen liepen aardig aan onze rokken te trekken. Ze vroegen nog net niet om geld. Kassie had ons natuurlijk al gewaarschuwd en we hadden alle waardevolle spullen in de bus laten liggen. Maar toch probeerden ze alle aandacht te trekken. Blij eigenlijk dat we weer in de bus zaten, pfff, wat een toestanden en natuurlijk indrukken.
In de bus vertelt Kassie ons de verhalen over hector pieterson en de opstand, die daar bij hoort ook weer kippenvel. Het museum nog bezocht.
En op naar de lunch, dit was in buffetvorm, onder het eten werden we vermaakt met muziek en de rubbermannen, de laatste zijn vier mannen, die behoorlijk lenig zijn. Ze schijnen op youtube te vinden te zijn. Erg mooi en gezellig!
Na de lunch weer naar pretoria, waar we het voortrekkersmonument, paul kruger museum en het monument van paul kruger nog hebben bezocht. Allemaal erg mooi en de indrukwekkende verhalen van Kassie, maken het af.

• 10 Oktober 2014 - 16:53

Johan Van Der Heide:

Zozo indrukwekkend verhaal. En dat nog maar de eerste drie dagen. Ik vond het een mooi verslag en kijk al weer uit naar de volgende. Dus uitkijken voor je spulletjes maar dat was al bekend. Geniet van jullie vakantie en tot het volgend verslag. Groetjes Johan en Lies.

• 10 Oktober 2014 - 16:55

Ploon Van Schie:

Hoi Elsien en Leo,Al meteen heel wat gezien en meegemaakt dus. gelukkig dat jullie geen diamanten om je nek hebben hangen.Let maar goed op,Veel plezier op jullie verdere reis.

• 10 Oktober 2014 - 16:56

Stefanie:

wat een verhaal! Erg indrukwekkend nog heel veel plezier! Kijk uit naar het volgende verhaal

• 10 Oktober 2014 - 16:58

Hammy En Karel:

Hallo, het lijkt ons een geweldige ervaring, en vinden het geweldig dat jullie het met ons willen delen.

wij wensen jullie veel plezier en een hele mooie tijd. En wij zien uiteraard de foto s en de reisverslagen tegemoet.

groeten uut Bo veld van Hammy en Karel