dag14 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Elsien Fennema - WaarBenJij.nu dag14 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Elsien Fennema - WaarBenJij.nu

dag14

Blijf op de hoogte en volg Elsien

21 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Na weer van een heerlijk ontbijttje te hebben genoten gaan we met zijn allen de bus in.we zijn allemaal verbaasd want reisleider Kassie is er nog niet. En toch vertrekken we. We wilden een soort van afscheidlied voor hem zingen, dus dat ging ook even niet door. Maar raar was het wel, want hij is er altijd. Ik heb er een vreemd gevoel bij, maar goed hij zal zijn redenen wel hebben.
We worden naar houtbaai gebracht. Het is erg mistig onderweg. Helemaal geen mooie uitzichten. Er wacht een boot op ons. Het blijkt dat we zeehonden gaan bekijken. Pelsrobben. Het is nu weer kraakhelder in de lucht. Leuk hoor, de beestjes lagen lekker te zonnen. Er kwamen ook nog twee dolfijnen voorbij.
Weer terug aan wal, staat Kassie op ons te wachten. En idd hij heeft een goede reden, maarcalles was correct geregeld. Top regelaar is die man!
We krijgen nog even de tijd voor een kop koffie en evt. Weer te slenteren over de markt. Het is dan half tien en lekker warm.
Dan stappen we in de bus en komen langs chapmans peak. Hier heb je verschrikkelijk mooie uitzichten, maar helaas voor ons er hangt precies een mistbank, terwijl wij passeren. Weg uitzicht(:-(
Dan komen we uiteindelijk bij kaap de goede hoop. Het zicht is behoorlijk beter. We kunnen dus even genieten van de zee, het uitzicht en brutale chinezen, grr...
Dan komen we bij kaappunt met zijn vuurtoren. Daar krijgen we de gelegenheid om een broodje te kopen en we kunnen naar de vuurtoren lopen. We kopen eerst een stokbroodje met wat drinken en besluiten dat onderweg op te eten. Maar we worden gewaarschuwd dat er bavianen lopen. Ik denk nog dat zal wel meevallen, maar we zijn nog maar net op pad en er staat een waarschuwings bord met de tekst:pas op bavianen, niet voeren dit zijn wilde dieren. We zien er ook 1 zitten en besluiten terug te gaan om eerst het broodje maar ff op te eten. Zitten daar lekker van te genieten. Tegenover ons zit een chauffeur en die vraagt of we weten dat er bavianen zitten, hij vertelt ook direct dat we, als er een baviaan komt, ons broodje neer moeten leggen en weg moeten lopen. We zijn ongeveer halfverwege. En ja hoor daar komt een baviaan. De chauffeur waarschuwt ons. Hij probeert hem nog weg te jagen, maar meneer is niet van plan om weg te gaan. Ik denk laat het broodje maar zitten en wegwezen. Dat hebben we gedaan. De rest van de spullen, maar direct naar de bus gebracht. Het was weer een ervaring, maar bah best ff eng!
Maar goed, toch ook maar even naar de vuurtoren gelopen. Het is inmiddels al knap warm, maar het is een prachtige wandeling.
Dan in de bus terug gaan we toch het lied voor Kassie zingen. Hij vindt het toch wel leuk, we kregen als dank de opmerking: jullie nederlanders zingen zo vals als kraaien, hihi
Ondeerweg zien we nog weer sttruisvogels, bavianen, elanden, en springbokbokken, blijft leuk.
Dan komenn we aan bij de pinguin kolonie. Ook dit beleeef ik als erg mooi! Het weer is nog steeds mooi en het is genieten hoor.
Dan terug naar het hotel, vanavond nog gegetenen bij het gold restaurant. Hier worden we vermaakt met muziek en dans onder heet eten. We geinig, maar we ziijn allemaal niet erg uitbundig, helaas.

• 22 Oktober 2014 - 15:05

Ploon Van Schie:

Weer een mooie dag gehad met bavianen en al lees ik .Ik geloof best dat het eng was.Nog een fijne laatste vakantiedag en morgen een behouden terugreis,

• 22 Oktober 2014 - 19:25

Pieta:

Hè geen leuke ervaring, maar je moet het maar positief zien, het is goed afgelopen, en dit maakt ook niet iedereen mee! Tot morgen doeiiii