dag 9 - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Elsien Fennema - WaarBenJij.nu dag 9 - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Elsien Fennema - WaarBenJij.nu

dag 9

Blijf op de hoogte en volg Elsien

16 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Na het ontbijt weer met zijn allen in de bus. We stoppen eerst weer om met zijn allen te gaan pinnen. Leo krijgt 2000 rand in briefjes van 50 rand. De automaat was leeg, hah en dat om 8 uur in de morgen. Maar er is gelukkig nog een automaat ;-)
Onderweg komen we saaibokgeiten tegen. Deze produceren mohairwol. Prachtige beestjes maar niet kunnen vastleggen op de gevoelige plaat.
Natuurlijk ook weer even een stop voor een bakkie koffie. Dit keer bij een cheeeta farm. We krijgen hier de mogelijkheid om cheeta`s te aaien. Geweldig!! Ook waren hier nog twee leeuwen te zien, wel achter het gaas, maar toch leuke foto`s kunnen maken. Snel nog een bakkie en een koekje. En dan hup de bus weer in. In de bus krijgen we ook alvast de lunch. Lekkere minihapjes en weer een zak vol eten. Alles wat over blijft kunnen we doneren aan arme kinderkies. Toch lief!
Om twaalf uur arriveren we bij het addo elephant park. Hier gaan we weer in een 4 x 4 het park in. We spotten weer olifanten, zebra`s en kudus. Maar ook twee leeuwen. Wat een supermooie ervaring was dat. We stonden op zo`n vier meter afstand. De leeuwen gingen nog even op jacht achter een zebra aan, maar kwamen even later ook weer terug. Man, man wat was dit mooi, ook best een beetje eng hoor zo dicht bij.
Dan hup de bus weer in om naar schotia park te gaan. Ook weer een wild park. Maar een private park. Een mooi park, natuurlijk zien we olifanten, zebra,s enz. Maar weer een bonus van leeuwen en wel zeven stuks. Een mannetje, twee vrouwtjes en vier kids. Weer heel erg dicht bij. Probeer een filmpje daarvan op facebook te plaatsen. Tegen zeven uur gaan we naar het restaurant in het park, daar krijgen we eten van de rangers, lekker, lekker!!! En een erg gezellige gelegenheid.
Om tien uur zijn we pas bij het hotel, maar we hebben een erg mooie dag gehad met veel unieke dingen. Twee keer op 1 dag leeuwen gezien en cheeta`s geaaid. Het weer was dan wel regenachtig maar dat mocht de pret niet drukken.

• 16 Oktober 2014 - 22:46

Ingrid:

Dan heb je nu de "Big 5" ècht compleet ;-)

• 17 Oktober 2014 - 11:12

Ploon Van Schie:

Hallo weer een mooie dag gehad dus,het houdt niet op.Ik kan me voorstellen dat het een beetje eng was zu dichtbij.Groetjes van ons , ook van Rina